
MEiN – PERŁY NAUKI II- nabór zakończony
Przedmiotem programu jest wsparcie podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w tworzeniu wybitnie uzdolnionym studentom studiów drugiego stopnia lub studentom po ukończeniu trzeciego albo czwartego roku jednolitych studiów magisterskich warunków rozwoju przez umożliwienie im prowadzenia badań naukowych albo twórczości artystycznej pod kierunkiem opiekuna naukowego albo artystycznego.
Dokumentacja konkursowa na stronie MEiN:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/perly-nauki-ii
Czas trwania konkursu:
Nabór wniosków w MEiN:
-od 1 września 2023 od godz 8.00. do dnia 13 października 2023 do godz. 16.00 (zgodnie z Komunikatem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 lipca 2023 o ustanowieniu programu pod nazwą „Perły nauki II” i naborze wniosków
Wewnętrzny uniwersytecki termin składania wniosków: zgodnie z zarządzeniem 111/2023 rektora UWr.
Wyniki:
Komunikat MEiN nie precyzuje terminu zakończenia poszczególnych etapów oceny wniosków.
Okres realizacji: nie może przekraczać 36 miesięcy, rok rozpoczęcia i pierwszy rok finansowania – 2024
Kosztorys:
- Koszt realizacji projektu maksymalnie może wynosić:
- 240 000 zł dla projektu z dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych, dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu, z dziedziny nauk weterynaryjnych albo z dziedziny nauk rolniczych
- 200 000 zł dla projektu z dziedziny nauk humanistycznych, z dziedziny nauk społecznych, z dziedziny nauk teologicznych, z dziedziny nauk o rodzinie albo z dziedziny sztuki
- Koszty pośrednie: 10% kosztów bezpośrednich
- Na koszty bezpośrednie mogą składać się m.in.następujące koszty:
- 50 000 zł lub 30 000 zł – zakup aparatury naukowo-badawczej, infrastruktury informatycznej albo sprzętu (maksymalna kwota w zależności od dziedziny),
- koszty wynagrodzeń:
- Kierownika projektu – maksymalnie 3 000 zł miesięcznie
- Opiekuna naukowego – maksymalnie 5% kosztów realizacji projektu
- zakupu materiałów biurowych
- usług związanych z realizacją projektu
- wyjazdów służbowych
- opłat konferencyjnych
- zakupu danych, baz danych, specjalistycznych publikacji i pomocy, subskrypcji, prenumerat
- publikacji wyników badań naukowych, w tym koszty wydawnicze (zgodnie z kalkulacją wydawniczą)
- opłat licencyjnych
Ważne!
Ze względu na wymagane załączniki, kalkulacje wydawnicze, itp. prosimy nie odkładać pracy nad wnioskiem na ostatnią chwilę!
Kto może być kierownikiem projektu Perły nauki II?
Warunki określone są w Komunikacie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 lipca 2023 r.
o ustanowieniu programu pod nazwą „Perły nauki II” i naborze wniosków oraz w Komunikacie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 24 sierpnia 2023 r. o zmianie komunikatu o ustanowieniu programu pod nazwą „Perły nauki II” i naborze wniosków.
Ocena:
- ocena formalna (weryfikacja kompletności wniosku i spełnienia wymagań zawartych w Komunikacie)
- dwuetapowa ocena merytoryczna dokonywana przez dwóch ekspertów powołanych przez ministra sporządzających po drugim etapie ocenę punktową
- możliwość wniesienia umotywowanych zastrzeżeń do wyniku oceny – w przypadku wniosków, które odpadły po pierwszym etapie oceny merytorycznej oraz wniosków niezakwalifikowanych do finansowania po drugim etapie lub takich, którym przyznano mniejsze finansowanie niż wnioskowano
- rozstrzygnięcie po wniesieniu umotywowanych zastrzeżeń
Proces składania wniosków Perły Nauki II:
- Wnioski w programie Perły Nauki II do MEiN składane są za pośrednictwem systemu OSF
- Wersję roboczą uzupełnionego wniosku (pdf aktualnej wersji z OSF) należy przesłać mailem do weryfikacji formalnej pracownikowi ZPK BPr
- Ustaloną wersję wniosku po dodaniu wymaganych załączników należy zablokować w OSF, przed zablokowaniem należy wybrać sposób wysyłki: „Podpis cyfrowy”
- Z OSF z zakładki „Elektroniczna wysyłka” po zablokowaniu należy pobrać pliki pdf: część A wniosku z podpisem elektronicznym OSF oraz cały wniosek (pełną wersję wniosku)
- W EZD należy przesłać dwa pliki pdf: część A i cały wniosek, najpierw do Dziekana albo Kierownika jednostki pozawydziałowej, aby zaakceptował/podpisał elektronicznie pełną wersję wniosku, a następnie przekazał sprawę w EZD do Zespołu Projektów Krajowych
- ZPK przekazuje sprawę Panu Rektorowi w celu podpisania podpisem elektronicznym w formacie PAdES części A wniosku. Musi być podpisany dokładnie ten, wygenerowany z systemu, najświeższy plik
- ZPK przesyła osobie składającej wniosek podpisaną przez Rektora część A do załączenia w OSF w zakładce Elektroniczna wysyłka. Podczas załączania pliku System zweryfikuje poprawność techniczną podpisu i prezentuje dane osób, które podpisały wniosek
- W przypadku gdy załączony zostanie plik, którego podpis jest nieprawidłowy lub podpisany plik nie jest tym, który był jako ostatni wygenerowany z systemu (weryfikacja niejednoznaczna), wówczas nie będzie możliwe wysłanie wniosku do Ministerstwa
- Kierownik wysyła wniosek w OSF. Czynność ta jest nieodwracalna. Sprawdzenie skuteczności wysyłki wniosku w OSF leży po stronie kierownika i musi zmieścić się terminie przewidzianym w komunikacie o ustanowieniu konkursu
- Każdorazowe odblokowanie wniosku przed wysłaniem wymaga ponownego podpisania i załączenia w OSF właściwej wersji wniosku