Strona główna » NCN – MINIATURA 9- nabór zakończony

NCN – MINIATURA 9- nabór zakończony

UWR

Konkurs, którego celem jest finansowe wsparcie działania naukowego służącego przygotowaniu przyszłego projektu badawczego planowanego do złożenia w konkursach NCN, innych konkursach ogólnokrajowych lub międzynarodowych na finansowanie projektów badawczych. Działanie naukowe może być realizowane poprzez więcej niż jedną z form: badań wstępnych lub kwerendy lub wyjazdu o charakterze naukowym pod warunkiem, że jest to uzasadnione merytorycznie.

Dokumentacja konkursowa

Czas trwania konkursu:

Ogłoszenie konkursu: 3 lutego 2025 r.

Nabór wniosków w NCN: do 31 lipca 2025 do godz. 16.00 CEST

(UWAGA! Środki przeznaczone na konkurs dzielone są proporcjonalnie do liczby miesięcy trwania naboru, w poprzednich edycjach znaczna część wniosków została złożona do NCN w ostatnim miesiącu, zachęcamy do składania wniosków wcześniej!!!)

Wewnętrzny termin składania wniosków: zgodnie z Zarządzeniem 111/2023 (najpóźniej do dwóch tygodni przed datą zakończenia naboru)

Wyniki: do 5 miesięcy od dnia złożenia wniosku

Kosztorys

  • Wydatki należy planować zgodnie z Katalogiem kosztów (punkt 3 w dokumentacji konkursowej)
  • Finansowanie: 5 000 zł – 50 000 zł
  • Budżet projektu to suma kosztów bezpośrednich i pośrednich
  • Koszty pośrednie: 10 % kosztów bezpośrednich
  • Kosztami kwalifikowalnymi NIE SĄ m.in. koszty wynagrodzeń i stypendiów (za wyjątkiem wykonawców zbiorowych i wynagrodzenia MENTORA), koszty sprzętu biurowo-informatycznego, koszty leasingu, zakupu, wytworzenia lub modernizacji aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania (rozumiane jako środki trwałe zgodnie z polityką rachunkowości UWr)
  • W ramach kosztów bezpośrednich można zaplanować koszty obejmujące:
    • Koszty związane z realizacją działania naukowego
      • materiały i drobny sprzęt
      • usługi obce
      • wyjazdy służbowe
      • koszty wykonawców zbiorowych
      • inne koszty
  • Koszty MENTORINGU NCN
  • Koszty muszą być niezbędne do realizacji działania naukowego, uzasadnione, celowe i oszczędne.

Kto może być osobą realizującą pojedyncze działanie naukowe MINIATURA 9?

Osoba realizująca działanie naukowe MINIATURA 9:

  1. uzyskała stopień doktora nie wcześniej niż 1 stycznia 2013 r. Okres ten może być przedłużony o czas przebywania w tym okresie na długoterminowych (powyżej 90 dni) udokumentowanych zasiłkach chorobowych lub świadczeniach rehabilitacyjnych w związku z niezdolnością do pracy oraz o 18 miesięcy za każde urodzone lub przysposobione dziecko (kobiety),
  2. jest zatrudniona przez wnioskodawcę na podstawie umowy o pracę na dzień złożenia wniosku,
  3. nie kierowała i nie kieruje realizacją projektów badawczych finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki,
  4. nie jest laureatem konkursów na stypendia doktorskie ETIUDA lub na staże (w tym FUGA i UWERTURA) finansowane ze środków NCN,
  5. nie jest wnioskodawcą lub kierownikiem projektu we wniosku złożonym lub zakwalifikowanym do finansowania w innym konkursie NCN,
  6. posiada w swoim dorobku naukowym co najmniej jedną opublikowaną pracę lub co najmniej jedno dzieło lub dokonanie artystyczne lub artystyczno-naukowe,
  7. nie jest osobą reprezentującą Wnioskodawcę ani członkiem Rady NCN (obecnej ani tej, która zatwierdziła Zespół Ekspertów)

Ocena:

  • Ocena formalna – dokonują Koordynatorzy dyscyplin, ze względów formalnych wniosek może zostać odrzucony również na etapie oceny merytorycznej
  • Ocena merytoryczna (jednoetapowa) – polega na sporządzeniu indywidualnych ocen niezależnie przez trzech  Ekspertów
  • Lista wniosków rekomendowanych do finansowania – lista rankingowa zatwierdzona przez Dyrektora NCN (decyzja o finansowaniu lub decyzja odmowy finansowania) – do 5 miesięcy od dnia złożenia wniosku
  • Zasady oceny wniosków (80% ocena działania, 20% ocena osiągnięć naukowych badacza) MINIATURA 9

Proces składania wniosków MINIATURA 9:

  • Wnioski do NCN składane są za pośrednictwem systemu OSF (dalej OSF)
  • Wersję roboczą uzupełnionego wniosku (PDF aktualnej wersji pobrany z OSF) należy przesłać mailowo do weryfikacji formalnej pracownikowi ZPK BPr
  • Ustaloną wersję wniosku należy zablokować w OSF (nie oznacza to wysyłki wniosku do NCN)
  • Pobrany z OSF PDF ostatecznej wersji wniosku (nie wersji roboczej) z akceptacją Dziekana/Kierownika należy przesłać w EZD do ZPK BPr
  • Pracownik ZPK BPr uzyskuje podpis Rektora/Pani Prorektor i przekazuje podpisany wniosek do załączenia w OSF Autorowi wniosku (osobie planowanej jako realizująca działanie)
  • Autor wniosku załącza w OSF wniosek podpisany elektronicznie i wysyła w OSF do NCN
  • Sprawdzenie skuteczności wysyłki leży po stronie Autora wniosku (status wniosku w OSF powinien zmienić się na „wysłany”)
  • Wysłanie wniosku jest procesem nieodwracalnym, a każdorazowe odblokowanie wniosku przed wysłaniem wymaga ponownego pobrania aktualnej wersji wniosku, ponownego podpisania i załączenia w OSF podpisanej elektronicznie właściwej wersji wniosku

Wzór formularza wniosku.

Dane UWr przydatne do uzupełnienia wniosku znajdują się w Formularzu danych jednostki:

  • w OSF nie wskazujemy już poziomu II
  • podajemy adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-52056-10558-STFSS-12).
  • Rachunek bankowy do wpisania we wniosku: ING Bank Śląski S.A. 74 1050 1575 1000 0024 1508 0163

Kontakt:

Zespół Projektów Krajowych, Biuro Projektów

tel. +48 71 375 26 86; 71 375 25 07

zpk.bop@uwr.edu.pl

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

Fundusze Europejskie, Wiedza Edukacja Rozwój
Rzeczpospolita Polska
Unia Europejska, Europejski Fundusz Społeczny
NEWSLETTER