

Zapraszam do udziału w szkoleniu: Z prostego, dostępnego języka
Rekrutacja prowadzona jest w sposób ciągły.
Terminy szkolenia, prowadzący i miejsce:
Edycja 1: 08.10 i 15.10.2025 dr Marta Śleziak, ul. Kuźnicza 49/55, pok. 20 – rekrutacja zamknięta
Edycja 2: 28.10 i 04.11.2025 dr Grzegorz Zarzeczny, ul. Więzienna 8/12, sala 1bC
Edycja 3: 29.10 i 05.11.2025 dr Marta Śleziak, ul. Kuźnicza 35, sala 114
Edycja 4: 07.11 i 14.11.2025 dr hab. Marcin Poprawa, ul. Więzienna 8/12, sala 1bC
Edycja 5: 21.11 i 25.11 2025 dr hab. Tomasz Piekot, ul. Więzienna 8/12, sala 1bC
Edycja 6: 21.11 i 28.11 2025 dr hab. Marcin Poprawa, ul. Więzienna 8/12, sala 2C
Edycja 7: 05.12 i 08.12.2025 dr hab. Tomasz Piekot, ul. Więzienna 8/12, sala 2C
Edycja 8: 05.12 i 12.12.2025 dr hab. Marcin Poprawa, ul. Więzienna 8/12, sala 1bC
DZIEŃ 1:
08.30–10:45 Część 1
10:45–11:00 Przerwa
11:00–13:15 Część 2
13:15–13:45 Przerwa
13:45–14:30 Część 3
DZIEŃ 2:
08.30–10:45 Część 4
10:45–11:00 Przerwa
11:00–13:15 Część 5
13:15–13:45 Przerwa
13:45–14:30 Część 6
Program szkolenia
Liczba uczestników: średnio 12 osób (max 14)
Wymiar czasowy szkolenia: łącznie 14 godzin, ( 1 godz. = 45 minut),
Cele szkolenia:
Zapoznanie uczestników z zasadami poprawnego redagowania pism urzędowo-kancelaryjnych oraz doskonalenie kompetencji językowej i komunikacyjnej potrzebnych w życiu zawodowym – poprawności, sprawności, skuteczności i estetyki posługiwania się językiem polskim.
Zakres tematyczny:
Prosty język (standard plain language)
- czym jest prosty język? Jak posługiwać się nim zgodnie z jego zasadami?
- Case study: przykłady i antyprzykłady komunikatów pisanych prostym językiem
Komunikacja na Uczelni
- Budowanie relacji ze studentem/pracownikiem za pomocą języka pisanego
- Najczęstsze błędy w pisemnej komunikacji
- Dobór stylu komunikacji do odbiorcy
- Dostosowanie języka do kanału komunikacji
- Dlaczego dbanie o komunikację nam się opłaca?
Praca z tekstem
- Odchudzanie tekstu, czyli jak pisać przejrzyście i zrozumiale?
- Zakazane słowa, czyli jakich sformułowań unikać, by być lepiej zrozumianym?
- Grupowanie informacji w mailach
Praca pytaniami
- Jak zadawać pytania, by uzyskać odpowiedź, której potrzebujemy?
- Co zrobić, gdy pojawiają się nieporozumienia w komunikacji?
- Jak słuchać pracownika/dydaktyka/studenta, by dobrze poznać jego intencje i potrzeby?
Netykieta – definicja, zasady komunikacji w sieci.
Uzyskane kompetencje:
- Uczestnik posiada wiedzę na temat tego, jak upraszczać komunikaty zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny ;
- Uczestnik poszerzył wiedzę na temat zasad poprawności językowej w korespondencji oficjalnej ;
- Uczestnik eliminuje istniejące błędy w dokumentach i szablonach;
- Uczestnik zna zasady netykiety i stosuje je w codziennej pracy.
Aby zgłosić chęci udziału w szkoleniach proszę o: 1. zapoznanie się z Regulaminem rekrutacji na szkolenia (dostępny wyżej). 2 Pobranie i wypełnienie formularza zgłoszeniowego zgodnie z opisem w Regulaminie, 3. Przekazanie formularza zgłoszeniowego do Biura projektów w dogodny sposób (elektronicznie przez EZD, w formie wydruku z podpisami).
Wysłanie formularza zgłoszeniowego nie oznacza przyjęcia na szkolenie. Przed szkoleniem dostaną Państwo informację o zakwalifikowaniu się do uczestnictwa w szkoleniu.

Zespół Projektowy, Biuro Projektów
Katarzyna Jędrzejewska, katarzyna.jedrzejewska@uwr.edu.pl, tel. +48 375 27 08
Katarzyna Rutkowska katarzyna.rutkowska2@uwr.edu.pl; tel. +48 71 375 27 74